کد خبر: ۱۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 سخن ما پیروی از قرآن و خداست

شهید امیر عرب‌زاده در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: من آگاهانه و آزادانه این راه را انتخاب کردم و در این راه شهید شدم، همانا سخن ما پیروی از قرآن و خدا است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید امیر عرب‌زاده هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شیراز چشم به جهان گشود و در دامان پر مهر پدر و مادری مهربان و دلسوز رشد و پرورش یافت. 

وی از همان دوران طفولیت از نورانیت خاصی برخوردار بود، با پایان دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را در شیراز پشت سر گذاشت.

 با آغاز دوران انقلاب اسلامی هرچند یازده سال بیشتر نداشت؛ ولی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب دوران دبیرستان را آغاز کرد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه مقاومت در تأمین امنیت شهری با بسیج همکاری می‌کرد.

 با آغاز جنگ تحمیلی به دلیل عشق به انقلاب و به فرمان امام خمینی درس و خانواده را رها کرده و رهسپار جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده و در عملیات‌های بسیاری شرکت کرده و سرانجام پس از سال‌ها خدمت به انقلاب و جهاد خالصانه در راه خدا در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۳۶۲ پس از نبردی جانانه، در عملیات خیبر و در منطقه طلاییه، ندای حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل آمد. 

 سخن ما پیروی از قرآن و خداست
وصیت شهید: 

 من آگاهانه و آزادانه این راه را انتخاب کردم و در این راه شهید شدم، همانا سخن ما پیروی از قرآن و خدا است.

 پدر و مادر عزیزم، با شنیدن خبر شهادتم بی‌تابی نکنید که این یک امتحان الهی است، افتخار کنید که فرزندتان در راه خدا به شهادت رسیده است و به خاطر این نعمت بزرگ خدا را شکر کنید. 

برادرم، راه شهیدان را ادامه بدهید که این راه برترین راه است، پوینده و کوشنده در این راه قدم بردارید، قرآن را بخوانید و از آن پند بگیرید؛ هرچه خیر و صلاح انسان است در این کتاب نهفته است. 

خواهرم، زینب زمان خود باشید و زینب‌وار زندگی کنید، حجاب و عفت و پاک‌دامنی را سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید، نیتتان خالص برای خدا باشد، سعی کنید با یاد خدا و در راه خدا زندگی کنید و همیشه منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) باشید از همه می‌خواهم مرا ببخشند و حلال کنید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان